Recenze: Pražský filharmonický sbor v operách Carmen a Mojžíš v Egyptě na Bregenzském festivalu 2017

>

Pražský filharmonický sbor se již po osmé představil na operním festivalu v Bregenzu – Bregenzer Festspiele 2017, a to v operách Carmen a Mojžíš v Egyptě. Přinášíme vám výběr z recenzí, které k těmto dvěma inscenacím vyšly v médiích.

Carmen>

Kleine Zeitung Kärnten: […] Paolo Carignani, který Vídeňské symfoniky na Bregenzském festivalu vedl již potřetí, tuto hru oživil v pestrobarevné, temperamentní dílo s jedinečnou atmosférou. Jako obvykle se sbory z Prahy a Bregenze spojily […] ve skvěle znějící celek.

Kronen Zeitung Tirol: Také orchestrální stránka premiéry je kvalitní: Paolo Carignani, Vídeňští symfonikové a Pražský filharmonický sbor rozdmýchali oheň […]. […] A spolu s týmem Bregenzského festivalu to dokázali pomocí důmyslné zvukové techniky skvěle prodat. Klobouk dolů!

Neues Volksblatt: Signe Fabricius (choreografka) může být právem pyšná na nesmírně obtížné výkony svých tanečníků na mokrém jevišti, také Pražský filharmonický sbor spolu se sborem Bregenzer Festspielchor jsou svým mentorům Lukáši Vasilkovi/Benjaminu Lackovi tou nejlepší vizitkou.

Der Tagesspiegel […] Úžasné, ale právě to je stará moudrost z Bregenze, preciznost. Ačkoliv se kvintety v mnohých operních domech občas rozladí, zde zůstává vše v souladu a nejen to: Paolo Carignani, něco jako šéfdirigent u jezera, po odchodu od Ulfa Schirmera u působivé partitury neodpočívá. Spolu s Vídeňskými filharmoniky a Pražským filharmonickým sborem si troufá tu a tam skládat tóny jako puzzle či nečekaně hudbu zastavit a poté opět nabrat ohromné tempo. Detaily nejsou (i díky velkolepé zvukové technice) nikdy přehnané, velká čísla si navzdory akustickému zhuštění zachovávají eleganci a pružnost. […]

Schwäbische Zeitung […] Vídeňští symfonikové a Pražský filharmonický sbor předvádí pod vedením Paola Carignaniho Bizetův dramatický um v jeho plné kráse. Hrají vybraným způsobem, nikoliv pouze hlasitě. […]

Zdroj: http://pressefoyer.at/de/kritikenspiegel-carmen_20170721

Mojžíš v Egyptě>

Kultur: […] Biblický děj se spolu s davovými scénami […] odehrává ve strhujících pasážích pro sbor, ansámbl a orchestr. Stěžejní role zde náleží zejména sboru – ideální úkol pro zde již dlouho vysoce ceněný Pražský filharmonický sbor se silným hlasem pod vedením Lukáše Vasilka, který se této výzvy zhostil znamenitým způsobem. Sám sbor za rozbřesku světla po vítězství nad temnotou je příkladem toho, jaký by měl být projev dobrého operního sboru – zářící, plný výrazu, vyzařující sílu a dynamiku. Ještě dlouho nám bude v uších znít působivá lyrická modlitba Izraelitů za lepší život z třetího dějství, „Dal tuo stellato soglio“ […].

Schwäbische Zeitung: Skvěle se daří sladění s výtečně zpívajícím Pražským filharmonickým sborem (nastudování: Lukáš Vasilek) a sólisty.

Kronen Zeitung: Dirigent Enrique Mazzola, Vídeňští symfonikové a skvěle připravený Pražský filharmonický sbor projevují spolu se suverénním ansámblem zpěváků […].

DrehPunktKultur – drehpunktkultur.at: […] Lukáš Vasilek připravil pro tento večer Pražský filharmonický sbor, hrající v Bregenzi centrální úlohu, kompaktně a harmonicky.

Kronen Zeitung Vorarlberg: […] velkou chválu si zaslouží velmi vytížený Pražský filharmonický sbor. Pod vedením Enriqua Mazzoly hrají Vídeňští symfonikové precizně, to znamená s maximálním soustředěním […].

Online Musik Magazin – omm.de: Po hudební stránce se představení pohybuje na vysoké úrovni. Enrique Mazzola naplňuje spolu s Vídeňskými filharmoniky dramatické momenty hudby jemným citem, díky němu na posluchače Bohem seslaná soužení působí velkolepě. Také pro utváření jednotlivých charakterů najde z hudebního hlediska vždy ten správný tón. Velkou měrou přispívá také Pražský filharmonický sbor, vedený Lukášem Vasilkem, který ztvárňuje jak Egypťany, tak Izraelity.

Vorarlberger Nachrichten: Enrique Mazzola občas hudbu na okamžik zastaví, aniž by to působilo pateticky, a Pražský filharmonický sbor vnáší svou potřebnou preciznost.

St. Galler Tagblatt – tagblatt.ch: Cítíme radost vyzařující z Vídeňských symfoniků, vedených energickými pohyby Enriqua Mazzoly, a vidíme a slyšíme vrcholné výkony podávané Pražským filharmonickým sborem pod vedením Lukáše Vasilka.

OnlineMerker – der-neue-merker.eu: […] pod vedením dirigenta Enriqua Mazzoly nacházeli vždy ten pravý Rossiniho tón, snad žádné přání nezůstalo nesplněné. Také Pražský filharmonický sbor přispěl svým znamenitým výkonem velkou měrou k úspěchu celého večera.

Kleine Zeitung Steiermar: Velké sborové scény se v opeře mísí s áriemi, duety a ansámbly s brilantními koloraturami. O jemné vykreslení se spolu s Vídeňskými symfoniky a Pražským filharmonickým sborem stará Ital Enrique Mazzola, který dokáže i přes tragický děj ztvárnit Rossiniho hudbu živým způsobem.

Zdroj: http://pressefoyer.at/de/kritikenspiegel-moses-aegypten_20170721

Fotografie>
>Další článek

Konkurz do Akademie sborového zpěvu pro sezonu 2017/18 do hlasových skupin SOPRÁN a TENOR

17. 8. 2017 – Pražský filharmonický sbor vyhlašuje konkurz do Akademie sborového zpěvu do hlasových skupin SOPRÁN a TENOR. Přihlásit se mohou studenti zpěvu středních a vysokých škol ve věku 16 až 28 let. Uzávěrka přihlášek je 18. září 2017.

více
<Předchozí článek

Carmen z Bregenzského festivalu v přímém přenosu na ČT art

17. 7. 2017 – Představení opery Carmen z Bregenzského festivalu 2017 můžete sledovat také na televizních obrazovkách! ČT art odvysílá Bizetovo slavné dílo v přímém přenosu tento pátek 21. července 2017 od 21.15 hodin.

více
/* by Sinfin.cz */